onsdag 15 september 2010

Arbetsdagen

Idag blev det full arbetsdag, jag och bebis promenerade twinsen till skolan efter att vi hunnit haft lite dansparty här på morgonen sedan gick vi hem och åt mannagrynsgröt till frukost. Lekte en skvätt sedan fick bebis ta en nap. Medan hon sov tvättade jag twinsens lovies som var riktigt skitiga och stank och så kollade jag på One tree hill, bebis vaknade mot slutet och fick komma ner och mysa i soffan. Här var rätt kallt imorse men mot 11 började solen kika fram och vi tog en prommis till Cvs och till dammen för att kika på fåglar men där fanns inte en enda en. Kom hem, drack lite vatten och sen var det dags att hämta twinsen från skolan. De hade haft en strålande dag med spanskalektion och annat skoj. Käkade spagetti och köttbullar till lunch medan jag försökte få dom att berätta om dagen, lättare sagt än gjort! Lekte och dansade lite innan vi gick upp för att läsa och nappa lite. W blev såklart förstöd då jag tvättat Ellie och hon luktade ju såååå illa nu när hon var ren. Alla barnen sov medan jag pratade med lite vänner och såg på Lite närhet med Filip och Fredrik, ni måste se det om ni inte gjort det! Så sjukt bra.

Bebis vaknade av sig själv 3.30 och då väckte vi tvillingarna, hade tänkt fara till en lekpark men saknade bilstolar så vi tog en prommis ist. Promenerade hela vägen ner till the Reservoir där vi kastade stenar i vattnet, letade efter fåglar men de var inte här heller, vi hade lite springtävlingar, träffade nakna killar och kollade på när några tränade football. Vi endade up på Pinos där det blev pizza till middag för barnen, avslutade med glass på froyo stället brevid innan mamman hämtade oss med bilen och vi fick skjuts hem. En dusch för barnen så var jag klar för dagen. Bra jobbat Malla! Nu blir det slapp här hemma hela kvällen, jag laddar för 2 timmar Big brother final kl 9 ikväll, Heja Heja Hayden eller Lane! Jag är rätt säker på att Hayden vinner... Just nu ser jag på Efterlyst och sedan ska jag se på Idol.



1 kommentar:

  1. I didn’t watch last night’s finale, but I’m disappointed that Hayden won. I was really hoping Enzo would emerge victorious. I thought Enzo was the most entertaining houseguest this season.

    SvaraRadera