torsdag 9 september 2010

Shoppingrunda med kidsen

Första skoldagen igår, första lediga dagen idag. Helgdag pga Judiskt nyår har jag hört ryktas om, rash hashana nånting? Jag bor inte i en judisk familj... Så jag frågar barnen hur de vill tillbringa sin lediga dag? At the mall såklart! Jag menar de är ju 3.5 år so why not? Bebis fick stanna hemma och sova för detta var bara för big kids.

Vi började med att leka på lekplatsen inne på mallet där det var vi plus två barn till och barnen sprang som galningar och hade skoj. Efter det upptäckte vi att de öppnat en glow in the dark minigolfbana brevid, hur coolt är inte det? Ska absolut provas nästa dag vi har en dag ledig... Fortsatte till Build-a-bear där man kan göra sin egen teddybjörn och tog sedan en sväng till The Disney store där Lila provade klackskor, glitterskor, guldskor, cinderellaskor, you name it. Ååh vad hon önskade sig i julklapp! Är hon extra snäll i höst ska jag nog tala om för tomten ;) Willie hittade Woody, Buzz light year och massor av tröjor som han ville ha till födelsedagen. Efter det åkte vi lite rulltrappa och gick sedan på American Girl affären där det finns dockor, dockor, dockor, tillbehör för dockor, möbler till dockor, kläder för dockor, en restaurang där man tar med sin docka, en frisörsalong för dockor.. Well, jag hade älskat det när jag var liten! Efter en lång stund där tyckte W det var nog med tjejstuff så vi hittade en sportsbutik med Bruins, Red sox, Celtics och Patriots saker. W hittar en boll och skriker "Maaalin, is this the ankies(yankies)?" ssssh, Red sox! svarar jag.. Vi såg en film nyligen som handla om baseball o då om Yankees, det bör man ju faktiskt inte säga här.

Till lunch åt barnen pizza och jag kina nudlar med kyckling och efter det hittade vi en godisaffär a'la Sweden och barnen fick en egen påse och fick plocka TRE aldeles egna godispåsar i sin påse, vilken lycka! Båda valde iaf en varsin Swedish fish ;) Eftersom jag tyckte de varit så himla duktiga under dagen, inte tjatat om att få köpa någonting utan bara kollat o sagt vad de skulle önska av tomten så fick de gå in på Disney store igen och köpa en varsin kopp. vi hann också med en sväng in på Lego affären och en sväng till i lekhörnan.

En perfekt spenderad torsdag förmiddag. Har besökt alla de affärer på mallet som jag normalt aldrig besöker. Ikväll tog jag och Julia en runda på Marshalls iaf, det blev en kofta och en klänning, båda lite osäkra så vi får väl se, väldigt udda saker iaf men skönt o shoppa lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar