fredag 3 september 2010

Mat blev det

Vaknade idag och blev serverad blåbärspannkakor och färskpressad apelsinjuice, fin start där. Vid 9.30 for vi iväg med jeepen för en kanottur. Jag och
Dix körde en o hade Will med oss, alexandra, poppy och L i andra kanoten. Det tog ett tag innan vi helt fick in snitsen o teamworket men tillslut så :p paddla ska jag ju kunna göra efter alla mina utomhuskurser! Det var rätt grund och smalt på vissa ställen och hela naturen här påminner så mycket om Sverige. Vi paddlade iaf en bra bit.. Påminde så mycket om både det i högatadiet o gymnasiet! Förresten fick jag höra idag att jag ser ut att kunna gå i highschool ;)

Sedan hade vi korv med bröd och rosevin till lunch (såg att M kört fiskpinnar o rött, tyckte de var lika udda). Efter lunch la sig jag och tvillingarna för att slappa lite men vi slockna alla tre :) skönt o sova middag. Så har vi hunnit bada i sjön och träffat lite folk idag med.

Ikväll har vi haft två kockar här som lagat middag, mycket gott! Vi fick kalvkött med potatismos kanske? och nå bönmajsjox, gottigottgott. En galet mäktig choklakaka efter, jag tog A's som hon smakat på och åt inte ens upp hela, jag som älskar choklad! Vid middagen pratades om saker som jag verkligen inte förstod något alls av men det var jag inte ensam om o det var trevligt ändå.

Nu har jag en stor flygfä som fastnat i myggnätet och surrar så jag blir tokig! Dags att sova lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar