torsdag 2 september 2010

Bay pond park, eller helt enkelt skogen.

Nu är vi här i the Adirondacks, upstate NY, hm's föräldrars hus där vi ska spendera labourday weekend. Bay pond park känner jag tydligt igen för så står det ju på syrupen hos oss, yes den är härifrån!

Efter att i 36 gradig värme hoppat på ett litet plan gjort för 10 pers inkl pilot som hade stått i solen några timmar och var säkert närmre 50 grader, for sure 120 f uttryckte D det så ja, varmt... O vad höll jag på att berätta nu då? Väldigt mycket beskrivande o adjektiv där... Det var ett varmt litet plan helt enkelt. Jag blev nästan lite rädd där ett tag att W skulle tuppa av men han fick tugga lite is o lyssna på min eyepatch(ipod) så blev det bra. Vi flög över ett vackert Boston, över hudson river, new yorks berg och lake placid innan vi landade eftet 1.5 timma. Häftig flygresa, lite annorlunda motför då vi flög liknande plan över turkost hav och öar för lite mer än ett halvår sedan...

Här är vi på landet o det är nog så svenskt det kan bli här borta! Tallar o granar, grusvägar, sjöar, små blåbär o massor av djur. Fast svarta björnar har vi väl inte i Sverige? Här bor vi i en park med lite andra människor, man åker igenom en grind med en grindvaktare för att komma in o man kan åka typ 10 miles åt alla håll, en rätt stor park alltså... Har jag fattat det rätt så äger de stället.

Efter en sen lunch tog jag och Oma bebis på promenad medan de andra plockade blåbär. Bebbe somnade o vi gick ner mot sjön o en sväng runt, då vi kom hem kilade jag själv ner till sjön och simmade, aah så skönt! Här är tyst och såklart "vackert" men jag har ju fullt sjå med oroa mig och vara rädd för björnar och ormar... Imorn ska bli lite svalare än idag och nu tänker jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar