lördag 11 september 2010

Eagles - KSU

Vaknade i ett soligt och småkyligt Chestnut Hill imorse, skypade lite och for sedan och köpte en ny kamera med Nathalie. Åt lunch på taco bell innan vi med en varsin öl i handen (såklart!) promenerade nedför kullen och över till BC då vi hade biljetter till dagens match. BC Eagles mot Kent State (university kanske?).

Vi gled runt utanför i solen med alla andra människor som grillade, picnicade, festade, drack öl, spelade football och bara gled runt, sedan gjorde vi sällskap med kanske 30 000 människor in på arenan, den har plats för 44 500 pers men det var inte riktigt fullt idag. Innan matchen började var det en tyst stund då det är 11 september idag och så sjöng vi nationalsången. Vi hade finfina platser på kortsidan och såg allt jättebra, hade orkestern, cheerleaders och alla studenter som hejade på i gula tröjor bredvid oss. Enda lilla problemet var att jag inte mindes reglerna klockrent... Det kom mer och mer som matchen gick iaf! Riktigt rolig match med allt som hör till och jag kände som jag var i en college film, my favorites ;) Musik, sång, tävlingar, danser, rörelser, hejningar, tuffa tag och tillslut vinst! Så himla lyckad dag förutom att min kamera är dålig och jag glömde ta bilderna från Nathalie som var fotograf. Min nya kamera låg på laddning men jag är riktigt nöjd med den. Avslutade dagen med Yrrol och pizza i soffan, finfint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar