tisdag 4 augusti 2009

Ännu ett tillskott till familjen

Vet inte om alla vet eller om jag berättat att vi fått ännu ett tillskott till familjen. Nej inte lilla Ella, nu pratar vi om något stort och svart - Mrs J. Hon är inte au pair, hon är inte nanny. Nej hon far runt i världen och tar hand om bebisar. Hade en trevlig pratstund med middag sedan barnen lagt sig, ska nog funka fint detta. Efter åtta veckor med henne sover barnen hela nätterna. Så önskar hon tips på varma vinterkläder då hon ska till Alaska och jobba efter detta. Är det något vi är bra på i Sverige så borde det vara vinterkläder? Det är som något vi måste ha... Ja, mrs J ska bo här med oss tills vi åker till Bahamas och hjälpa till med den lilla.

Imorgon ska jag fixa i ordning twinsen och skicka iväg dom med Auntie N, själv har jag tagit dagen ledig och ska först träffa en ny au pair här i närheten och hitta på något. På eftermiddagen ska jag nog till biblioteket och hitta en ny bra bok, någon som har något tips? Ingen svensk författare då... Efter det ska jag ta en promenad till the nail saloon och göra pedikyr. Låter som en bra plan tycker jag.

1 kommentar:

  1. Hej hej. låter som du har de bra därborta, mys med en bebis i familjen. Ska du få åka till bahamas? Familjen måste vara rik som har au pair och en bebisskötare? Kramis

    SvaraRadera