måndag 24 augusti 2009

En framtidsplan

Jag är ledsen vänner och familj men jag tror jag kommit på vad jag vill göra med den närmsta framtiden. När jag känner mig färdig med amerikata får jag nog lov att bosätta mig i ett spansktalande land ett tag. Vilket vackert språk, och ett språk som är bra att kunna också. Helst skulle jag vilja jobba som förskollärare på en svensk skola i tex Spanien. Annars kan jag tänka mig att bo där och "leva" i språkte och så plugga spanska, utan att skriva examensarbete samtidigt! Kommer att vara klar här i mars och skulle kunna spendera våren-sommaren i Sverige innan jag drar iväg så det blir en liten mellanlandning iaf. Jag är ju ingen direkt långplanerare i vanliga fall men detta bara gick upp för mig idag och känns självklart och givet. Sex månader hade jag varit här i usa igår. Sex oförglömliga månader, ett halvt år, halva tiden jag ska vara här, "bara" hälften kvar. Det är nästan lite läskigt vad snabbt det går! Det känns ändå som lång tid kvar, tycker bara jag varit här över sommaren och lite vår, ska ju vara här mer sommar, höst, vinter och så lite vår igen. Betyder det att sommaren är längsta årstiden? Jag undra jag hur vinter blir här... Förresten var det ju en rätt lång vår innan det äntligen blev sommar också. Dags att ta tag i saker snart, lite resande? Jag har ju tusan inte rest något alls sen jag kom hit känns det som. Jag har åtminston beöskt NYC några gånger och så Montreal. Har Bahamas inplanerat och så vet jag att jag ska till Las Vegas när det nu blir. Förhoppningsvis Florida med, hälsa på i DC och så lite mer västkust och California. Det vore himla fint om planerna för mars blev av...

Imorgon ska jag på basball, fick biljetter av John till Red sox - White sox och det ska bli så himla roligt, som jag har längtat! Snart drar football och hockey igång med. Förresten vore det väl ascoolt att gå på fotboll (soccer) när LA galaxy kommer hit - Beckham, om han nu spelar något över huvudtaget?

2 kommentarer:

  1. Hmmm....okey då. Allt godkännes bara du far till ställen dit jag vill komma å hälsa på! ;-)
    Mammuth

    SvaraRadera
  2. i dont know whats going on over there because i donnnnnnnnnnntttttttt understand swedischhhh

    :-*

    SvaraRadera