fredag 28 augusti 2009

Hurricane Danny och bye bye Fuglesang igen

4 minutes och 21 seconds - go for launch, no technical issues or weather concerns - 3 min 45 sec's. Undra hur de känns för de sju små som sitter i STS 128 Discovery. Ten minutes till take off nu tror jag. Gud så spännande. Sitter de där med nervös-pirriga-förväntansfulla små maggar? Jag vet inte vad det är med mig och det här med Fuglesang upp i rymden. Minns klart sist han var upp, bodde på Sofiehem i det röda kollektivet och var uppe på tok för länge den natten, snöigt var det i Umeå och ja, ja. . . Nu bär det av snart igen iaf och jag är facinerad, ser just nu live från nasa's hemsida. Denna natt sitter jag ensam i mitt rum i USA och det är inte ens natt så jag behöver hålla mig uppe.

Imorgon väntas hurricane Danny komma in här över Boston och vi får se hur de påverkar. Just nu regnar det lite smått, vi har clustermeeting imorgon men det kan bli cancelled pga heave rain - spännande att se hur det utvecklas men av erfarenhet är det rätt överdrivet här och förhoppningsvis får vi inga flygande hus eller så.

Nu var dom off - upp upp o iväg! Så himla coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar