fredag 21 augusti 2009

Go red sox

Har jobbat ikväll då A och D varit på baseball. Jag o kidsen hade myskväll med Do do do do do Dora, Boots and supercoola Dora explorer. Det är ju helt fantastiskt vad lätt melodin till barnprogram fastnar. Hur som helst var det en sån helmysig stund då de båda är trötta o gosiga och kramas o sitter i knä. W sitter alltid o myser på kvällen medan L är mer "självständig". Hon är förresten väldigt stolt över sina målade naglar, rosa nailpolish på både fingrar och tår. Självklart vill brorsan också ha så han har knallrosa tånaglar, mycket snyggt! Pappa gillar det inte riktigt så starkt. . .

Jag och ms J såg sedan på baseball, hon är en yankee och tyvärr vann de ju rätt jättestort ikväll. Hon förklarade regler och vi diskuterade lite i allmänhet, nu har jag lite mer koll på regler igen iaf. Hoppas på biljetter snart nu.

Ledig lördag-söndag och tänkte fara ut till Sara, se hur hon bor och umgås lite. Sitter för tillfället och se på friidrott här. A var snäll och ringde en skola idag för att se om jag kan plugga där och se det går bra. Ska bara mejla professorn o fråga om jag kan audit dennes class för en billig pening och "få det överstökat". Tänker dock ta en kurs som har med barn och utbildning att göra, dels för att det förhoppningsvis är ett plus i cv:t, dels för att jag förstås förhoppningsvis har nytta av det som förskollärare och dels för att det är lite spännande att se hur det fungerar och vad som lärs ut i amerikat. Hoppas det funkar för nu känns det verkligen roligt och som att jag vill göra det. Jag som liksom de flesta andra som gått direkt från grundskola och gymnasium till universitet "aldrig mer ska plugga".

1 kommentar:

  1. haha ja jag får väl göra d lr lägga mig raklång på golvet :P
    Ja känns riktigt trist men nu vet hon som sagt om hur alla känner det så då kan d ju inte bli annat än bättre, får hoppas att nästa handledar träff ger lite mer, skulle d kännas skit får vi väl helt enkelt byta.

    SvaraRadera