måndag 28 april 2008

1 år och 3 dagar

Så längen har min blogg funnits nu, och jag måste säga att jag hållt i skrivandet rätt bra. Låg ju nere i somras då jag skrev på resedagboken istället. Och skrivandet går upp o ner, ibland finns väldigt mycket tankar som vill ut och ibland färre.. Vissa tider händer inte mycket alls och så kommer det en period med massor av händelser.

Denna sommar kommer jag nog troligtvis vara flitig allafall, när alla andra jobbar... För nu har jag fått svar från ett ställe till att jag inte fått det. Inget flyt för mig i jobbsökande och ekonomi just nu, kanske är det meningen att jag ska bli kär i sommar istället? :) Haha, Otur i ... Tur i kärlek?

Just ja, jag är i Bollnäs! Som ni vet är Malla rätt spontan och då jag satt i skolan halv ett och vad färdig med det mesta kom jag på att jag ville fara hem fortast möjligt och en buss gick det 14.05 så varför inte! Gasade hem på cykeln, slängde ner kläder i en väska, bokade buss/tåg och sprang till bussen för att hinna på stan. Måste ju köpa något fint till Truls! Men så har de bytt till sommartidtabell och istf att gå var 15:e minut som alltid annars gick bussen mer sällan. När jag skulle hämta ut tågbiljetten behövde jag 20 kronor och där tog de inte kort, sprang över vägen till uttagsapparaten men där sa han tekniskt fel och spottade ut kortet då jag försökte.. In på en annan kiosk och handla dricka för att få ut pengar i handen men där fanns ingen atg! Tillbaka till biljettstället och då var såklart massor av kö. Fick tillslut en biljett och sprang till bebisklädaffären och hittade två jättefina bodysar och en annan grej, ställde mig i kö med bara en tant före. Efter mycket prat gick både tanten och hon i kassan iväg och klockan tickade iväg aldeles för fort.. Så jag fick lägga tillbaka kläderna och sprigna till bussen. Men nu är jag här iaf!

Då jag klev av bussen i Sundsvall blev jag förvånad, vilken värme! Redan i Härnösand blev jag lite paff då det var gröna löv på en del träd... Och för att inte tala om här nu! Blad på buskarna, GRÖNA gräsmattor, blommor i rabbatterna... Tjohej! Och jag var glad över några tussilagos igår ;) Förresten har jag hunnit till mormor en sväng ikväll, de hade köpt två klänningar till mig i NY, ingen av de jag beställde men jag är helnöjd ändå! Tjohoooo.. Natti natti, nu vet ni hur läget ligger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar