tisdag 8 april 2008

Bollnässommar

Jag var till Stockholm i helgen pga en arbetsintervju, fick veta att ca 200 pers hade sökt och där blev jag nedflugen från Umeå. Tyckte det kändes rätt bra och kunde nog tänka mig att tacka ja om de skulle fråga, men de valde en annan så då blev det lätt för mig! Och det märkliga är att jag inte sörjer över det... Visst, jag är säker på att det hade blivit en underbar sommar om de valt mig men nu får jag ju vara i Bollnäs och ha lite vardag, umgås med alla jag saknar under resten av året och förhoppningsvis även där tjäna pengar! Lite tokigt var att de inte hade nån "motivering" men min första gissning var väl att de tyckte det kändes som de funka bättre i personkemi med nån annan, men så kan det kanske bero på att jag krävde mer pengar än de andra? Eller att det ju faktiskt kostar en del och är lite bök med att flyga ner mig från Umeå. Och de behövde ju hjälp helger i maj också och det lät som de andra tjejerna bodde i eller i närheten av Stockholm. Well, struntsamma, som sagt sörjer jag inte allt för mycket! Det jag framförallt ser framemot är grillfester med kubb, och framförallt framförallt - BRÄNNBOLLSYRAN!





Bla dessa pärlor får jag tillbringa sommaren med!


Igår ringde en människa från hemtjänsten centrum här i Umeå och frågade om jag var intresserad av extrajobb, jag sa Ja och hon blev glad och bokade möte. Sen kom hon på att fråga lite om vad jag gör och då jag pluggar tänkte hon att jag bara kunde helger och det verkade som hon behövde mer, så hon frågade om jag var intresserad av att arbeta i sommar. Jag var ärlig och sa att jag visst var intresserad men att jag hellst ville vara hemma i Hälsingland. Hon skulle fundera lite då och återkomma... Så ringde hon idag och sa att vi nog ändå skulle avvakta lite, eftersom jag var intresserad av jobb i höst så var jag intressant, men att det var lite kort nu innan sommarn och så lät det som att hon hellst ville att jag skulle börja typ; igår (?) och jag ska ju vara bortrest hela nästa vecka. Men så sa hon att om jag inte skulle få jobb i Hälsingland så kunde jag ringa henne i början av sommaren och jobba där istället! Så skiter det sig helt med jobb, pengar och allt så kanske jag kan få jobba här i Umeå då, hur roligt det nu skulle vara att vara ensam i Umeå en sommar...

Idag har vi haft fågelteori, låter det spännande? Först lite fakta om fåglar; hur de parar sig, hur skelettet är uppbyggt, vikt och storlek och sånt. Sedan fick vi välja två uppstoppade fåglar var och slå upp i ett lexikon och berätta lite om för de andra, vi fick också lyssna på hur de fåglarna lät! Jag tog Kungsfågeln - Nordens minsta fågel och Blåmesen, för att den är så söt. Helge sa förresten att vi skulle skriva i dagboken idag:

Kära dagbok!
Idag har jag lärt mig hur en blåmes ser ut, den är blå på hjässa, vingar och stjärt, gul på magen och hag svarta streck över ögonen.

1 kommentar:

  1. ja ser framemot att tillbringa sommaren me dig, va ska nog kunna hitta på lite skojjiga saker :)

    SvaraRadera