torsdag 3 april 2008

Jag och samerna

Det var skola idag, först en timma information om vår kommande resa till Ammarnäs - Halleluja, jag behöver så himlarns mycket nya saker! Ullstrumpor? Vindtäta byxor och jacka, nytt underställ, vantar(!), vindtät mössa, en STOR ryggsäck. Ja, det var väl lite av det.. Och har ni nån koll på hur mycket sånna där bra saker kostar? Det har jag.. och det är inget som mitt kontokort gillar. Men en ryggsäck och ett par vindbyxor det är ändå måsten känner jag. Kan hoppas att det finns någon sportig affär i Stockholm som säljer ut hyperbilligt.

Just nu är det mitt favoritprogram på tv'n; Spårlöst heter det visst nu för tiden. En vacker dag. . . Min lilla väska är packad med de få saker som ska med i helgen. Flyger kl 10.05 och ska luncha med Lena sedan tillbringar jag eftermiddagen på hemlig ort innan jag återvänder till Lena och stannar där resten av helgen. Kanske att det hinns med ett besök hos kusin också?

Åååh, kramkalas och japantårar.. Det är ju underbart detta program!
Sluta aldrig hoppas,
sluta aldrig tro!
Långt där nere spöket bo.... Näe nu blev det tokigt men det rimmade ju fint, undra hur spöket ramsan börjar nudå? Åh nu gråter jag också.

Nu ska jag ta fram symaskinen och laga en tröja och ett par brallor. Äh just jag höll ju på och berättade om skoldagen, först info om Ammarnäs och sedan var vi på länsmuséet - vilket kunde ha varit intressant om de inte gjorde precis så som de säger att man Inte ska göra... 30 personer, en guide, små utrymmen så alla inte får plats att se vad man ska titta på eller hör det som sägs. Men det handlade om Västerbottens historia och om hur samerna rört sig. I Ammarnäs finns visst nå samebyar som vi ska få hälsa på eller så. Spännande! tycker jag.. Ja, hej hå symaskinen nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar