måndag 7 april 2008

Glassig vårweekend

Kom in till in till Centralen i fredags och mötte Lena vid vad Karin kallar "bögringen". (Förklaring på det?) Hon hade lilla B med sig som sov gott i vagnen och vi hittade en Kina- Thai buffé där vi fick i oss lunch, B vaknade lagomt till efterrätten som var friterad banan och glass... Som buffé!!! Det var riktigt härligt vårväder i Stockholm på fredagen och vi gick ut mot Djurgården i solen, satt på en parkbänk så B fick lunch och hittade fåglar vid vattnet att mata med överbliven hamburgare. Där var gröna gräsmattor, eller, gula! Massor av gula blommor och så några vita och blå – vår vår vår! Vi fick lite glass också. Sedan var det dags för mig att fara ut på hemligt uppdrag.

"Arbetsintervju" och jag måste väl säga att det gick väldigt bra, det var hemskt trevligt och det kändes helt rätt och bra. Så nu får ni lova att hålla tummarna! Blev kvar där ute rätt längen och var inte tillbaka hos Lena föns vid nio på kvällen.

Lördagen var verkligen en kanondag. Vi hade inte gjort upp några planer alls för helgen eftersom det blev rätt snabbt bestämt, och jag for ju ner för fredagsbesöket så sedan hade vi hela helgen fri. Tog det lugnt lördagförmiddag och vädret var strålande så vi bestämde oss för att ta lite stros i staden. Gick drottninggatan ner mot Gamla stan, på vägen hittade vi en glasseria med hemgjord italiensk glass, massor av sorter och det tog en stund innan vi bestämt oss. Ruskigt god glass fick vi där! Fortsatte neråt och detta var fotostudio Stockholm city…. Gjorde ett besök hos vakterna på slottet och sedan promenerade vi till hötorget där vi skulle se bio. Juno var det och den var bra måste jag då säga. Efter det strosade vi vidare hela vägen hem till Lena men hann bara till t-banan utanför henne så hörde Ylva av sig och tyckte vi skulle följa med på gayklubb. Där har jag gjort mitt! Tänkte jag… Men vi sa att vi kunde åka och umgås lite innan de skulle ut iaf. Dock hamnade vi tillslut på gayklubben vi med men det var inte alls som i Västerås, här var nog åldern 40+ och det var väldigt litet, rött sammetstyg på väggarna, en rosa julgran här och en röd blinkande ren där. Vi dansade och dansade tills stället stängde och vi for hem.


Lena pratar allvar med renen...

Lugn förmiddag igen på söndagen innan vi for ut till Barkarby, jag behövde ju faktiskt massor av vinter/ute-kläder! Total utförsäljning på Intersport och jag shoppade ett par täck/överdragsbyxor från Helly Hansen för 500:-, och ett regn/vindställ från Haglöfs för 450:-. Nöjd som en giraff for vi vidare! Det viktigaste var ju ändå ryggsäcken… Hittade en stor fin bra som skulle kosta 499, okej pris tyckte jag och gick till kassan, där fick vi en ordentlig genomgång om vad allt på den var bra till och så fick jag ett nytt pris; 249! Det ni, inte illa pinkat! Den har tom snören som man knäpper runt benen ;) Så småningom skjutsade Lena mig till Arlanda och helgen var slut. På flyget var det en som kräktes två rader bakom mig, flygvärdinnan satt ungefär på samma ställe som jag och langade påsar och papper för vi var alla tvungna att sitta fastspända då det var precis då vi lyfte. Väl i Umeå kom ingen flygbuss men jag fick dela taxi med några andra in till stan och sedan hann jag på en buss där. Så allt löste sig fint tillslut! Tack och bock för en trevlig helg Lena!

1 kommentar:

  1. Tack själv Malin. Roligt att läsa om våran helg :) En sak undrar jag dock. Jag tror inte att stället var från Haglöfs, det var ett annat märke! Vilket?
    Kram

    SvaraRadera