onsdag 9 april 2008

Ömma tummar

Ja tänk att idag har vi lekt Emil och slöjdat - täljt och täljt och täljt.. Tills knivarna glödde och tummarna ömma! Men Hej hå så roligt det var, vi blev helt fast i det där och jag måste säga att det resulterade i fina skedar också. Jag ska sandpappra lite mer på min bara... Det var hantverksdag idag och vi fick prova lite olika saker, att göra eld med flintasten och med tändstål - med tändstål fick jag eld på en tampong! Men flintan var omöjlig.. tror ingen lyckades? Lyckades dock få gnistror iaf. Sen fick vi knyta lite knopar och så göra rep, så nu har jag ett rep här hemma som jag gjort aldeles själv, mycket vackert! Fick även en chans att vässa min morakniv, det behövdes ;) Till lunch fick vi pizza.. Hoppsansa! Mycket god pizza måste jag säga, godaste jag nånsin ätit i Umeå, men det händer ju inte allt för ofta..

Har hunnit med att träna en sväng idag med, lite trappmaskin såklart och sedan crosstrainern med OC och Top Model. Sedan var jag till apoteket och fick något för örat, ringde Vårdcentralen imorse och hon var trevlig och fixade, så nu hoppas vi det funkar! Nu ikväll har jag stekt massor av pannkakor som jag tänkte ta med mig till Ammarnäs, förbereder för fullt nu.. Ska baka fågelkakor imorn och fara ner på stan och köpa det som fattas i packningsväg. Just nu har jag en andra omgång tvätt i maskinen för jag måste packa inför mer än en vecka med tre resor före fredag.. Konstig mening ;) Har inga lektioner torsdag fredag iaf så det blir bra, kan packa o fundera i lugn och ro. Nu ska jag ta mig en pannkaka för korven jag skulle äta till middag var vidrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar