onsdag 2 april 2008

En flugsak?

Vaknade fyra inatt av: zzzzrrrrrrzzzzzzrrrrzzzzzsszz, högt som tusan. Jag flög upp ur sängen! Lokaliserade surret till ovanför fönstret och såg en svart fluga där uppe så jakten började.. hade lägligt nog en sko under fönstret så det blev vapnet. SMACK. Ganska snabbt var han död (trodde jag). Lägger mig i sängen igen och hör ett litet surr.. drar täcker över huvet och tänker att jag hör i syne, nähe det blir högre och hörgre bzzzzzzz. Upp ur sängen igen, på med lampan denna gång för dit dras ju fluggan - nu blev vapnet en tidning och det blev en lång och hård kamp över hela rummet. Hoppas ingen har sovrum under mig? Jag tror flugan blev lite skadeskjuten för den blev segare och segare... Allt slutade med att jag tog botten på vattenflaskan och tröck till han med - nu syntes det att han var död! Och jag kunde fortstätta sova ostört....

Man kan inte sova så himla djupt om man vaknar av flugsurr va? Nu ska jag gå på föreläsning och sedan på museum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar