lördag 17 juli 2010

Andra sidan ön - Thursday

Idag tog vi en sväng till en annan liten town här på ön - Sconset. Där åt vi god lunch o kollade runt lite på husen, det är så fint här! Kidsen slocknade en efter en i bilen påväg tillbaka o D släppte av mig halvvägs till town så gick jag o 'shoppa' lite.. strosade runt o kollade efter ett nantucket armbamd men hittade inget. Provade en cranberry turtle såklart med matilda i tankarna - dom var bra! Promenerade sedan tillbaka hemmåt o tror tre personer frågade om vägen, konstigt för jag känner mig verkligen inte nantuckig... Ni ska se kläderna i affärena här. Vissa är jättefina! men...

På em tog jag en promenad på gravplatsen med twinsen innan vi gick hem o åt middag. De har fått varsitt paraply idag som de bara älskar! Gissa om de blev lyckliga då det började regna ikväll.

Till middag åt vi scallops ( som jag inte vet vad de heter på svenska), grillad svärdfisk och tonfisk, såå himla gott! Imorn ska vi hälsa på d o a's gaykompisar som jag hört rätt mycket om så det ska bli lite skoj, annars är det sista dagen imorn med, lite tråkigt för det är fint o skönt här, men ska också bli skönt att komma hem till vännerna som allt föe snart åker. Nu ska jag se på friidrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar