lördag 3 juli 2010

En sommarhelg

Om jag skriver under helgens gång så blir det inte så mycket efteråt va?

Så fort jag slutat på fredagen stoppade jag bikinin och en flaska rött i väskan och for till Patrizia där det luktade gott av grillad gris då jag steg ur bilen. Blev lite plask i poolen och sedan galet god middag utomhus, grillad fläskfilé, potatissallad, fetasallad, bröd och sangria. Åt, spelade spel, sjöng och pratade tills vi somnade. Galet bra sommarkväll och start på helgen. För första gången poppade vi Scream-popcorn! Det gick bra och har ni någon gång hört det kända kinesiska ordspråket "Bättre många opoppade popcorn än några brända popcorn"?
Idag sted vi upp tidigt för att inta Duxbury beach som nog måste vara finaste stranden här omkring. Packade stora kylboxen full av godsaker och spenderade hela dagen i solen. Mycket bad i saltvatten, läsande av en del svenska magasin, mat o snacks och så steka steka steka. Jag har fått färg men än så länge gör det inte ont nånstans och rosa tror jag heller inte jag är. Bra jobbat där.

Lyxlunchen på stranden, potatissallad, grönsallad, fläskfile, bagutt, chips, morötter, dip, oreos , persikor, bananer och cream soda - det sistnämnda var ignen höjdare!
Lunchtime!
Mycket viktigt att skydda huvudet...
Frukt och grönt!
Amerikansk kylbox - inga kylklampar utan i med massa lös is bara! Asbra då man kan ta isbitar o svalka sig med om man inte orkar gå ner till havet.

Som sagt mycket fint ställe och en mycket fin dag. Imorgon är det 4e juli, 4th of July, Independence day, och var firar man det bäst om inte på stranden om det är 93 grader varmt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar