måndag 26 juli 2010

Polis polis pota... öh?

Jahapp, tredje gången gillt eller nja. Satt som vanligt och lät tårna dingla fritt utanför bilen medan Emma körde lugnt och fint, fick syn på polisen i en korsning och drog snabbt in fötterna. Respekt kallas det väl? Vi har pratat några gånger att tänk om det är förbjudet att ha fötterna utanför bilen? Man vet faktiskt inte, finns ju så många konstiga lagar. Emma kollar dock och han är inte efter oss. Går ca 1.5 minut och vi svänger i en korsning där Emma tydligt visar åt vilket håll hon ska så säger hon; Jo nu är polisen bakom oss, lite skämtsamt. Jag börjar fundera på fötterna genom rutan och det går väl ca 10 sek så börjar polisen blinka, what the? Neej, det kan inte vara sant, det kan inte vara oss? Sån lag kan det bara inte finnas han måste vara ute efter nån annan? Emma svänger in på parkeringen då vi var framme dit vi skulle och polisen svänger minsann efter så det var bara att stanna och vänta. Hela jag skakar och jag börjar babbla om de där fötterna o komma på en liten förklaring till hur jag höll på o peta nå på fötterna så jag var tvungen att ha dom där uppe... Emma går igenom hur hon blinkade innan hon svängde, att det var grön pil och att hon höll hastigheten. Farbror polisen traskar fram och ber om körkort som E snällt visar medan jag med skakiga händer försöker få fram registreringsbeviset innan Emma vågar fråga vad som gått fel. "You're a nanny right? You didn't do anything wrong." Registreringen hade gått ut, skulle ha varit betalt på nytt i Juni. Han pysslar och skriver ett bra tag och vi står där mitt på parkeringen till Roche Bro's och mängder av människor far förbi och stirrar, vi bara sitter där och asgarvar. Allvarligt, vad trodde vi egentligen? Polisen kommer tillbaka med 100 dollar böter but "you are not responsible for that". Phuuu... Hämtade Ida och Patrizia för att möta upp Hanna, Oda och Vanessa i Coolidge corner för en froyo, mumma. Avslutade såklart med en Boson by night. Imorn tar Emma flyget till Sverige, that sucks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar