måndag 19 juli 2010

Nantucket i kortet + lite bilder

Okej, jag vet att absolut ingen orkar läsa mina megalånga textinlägg från Nantucket men jag avslutade varje kväll med att skriva om dagen för att minnas sen så det får vara så. Här kommer en liten kort sammanfattning iaf.

Sol o värme de tre första dagarna som spenderades på stranden, stranden där surfskolan höll till så gissa om de var stora vågor o massor av surfare att kolla på! På kvällen dag två var jag hemma med bebis 11 månader, tre treåringar, en nio åring, en elva åring och en 13 åring och var precis påväg o lägga treåringarna då nioåringen kommer upp och chippar efter luft och jag fattar nada av vad som hänt. Han har slagit tån i sängen och det blöder sjukt mycket, helt uppskuret mellan lilltån o nästa tå och skrapsår på tårna, nageln avsparkad och en pojke som gråter plus två äldre som r helt uppspelta och frågar hur ont det gör, plus då treåringara som är trötta och vakna. Tänk tänk tänk - USA! woho, vad vågar jag göra? Bestämde mig för att kolla läget och tvättade rent så gott det fick och kollade så det inte var något i, tyckte in det såg allt för farligt ut så tvättade och plåstrade om medan de andra fick underhålla småttingarna för de gjorde bara saken värre genom o fråga hur ont det gjorde. Han fick lite is på och en ipod att spela på så gick jag o la barnen. Kom ner efter 5 min och då har 13-åringen såklart ringt mamma. Well well, den skadades mamma sa att de skulle komma hem snart. Jag tvättade lite mer o plåstrade om sen drog jag igång ett spel för att distrahera. Två timmar senare mådda han rätt bra och föräldrarna kom hem. De tackade och kollade bara för att sedan plåstra om igen då de tyckte jag gjort ett bra jobb. Tack för den nurse Malin!

Oj det blev långt. Äh resten av veckan var rätt skön, om än lite lånsamt. Vi badade och lekte, tog promenader, kollade på båtar och strosade i staden. Drack gott o åt gott. That's about it. Fredagen hälsade vi på familjens vänner och det inlägget kan ni läsa under Friday, kort o gott. Nice vecka över det hela taget, Nantucket är ett mycket fint ställe. Grönt, lummigt, strandigt, sandigt, vatten, gråa hus och alla hus precis lika stuk. Ett hus på stranden kostar 24 miljoner dollar, alltså 24 miljoner DOLLAR! Det är galet mina vänner. Jag trodde jag tagit mycket bilder och det hade jag, men de flesta är på barnen eller tom tagna av barnen som tyckte det var toppen att få använda min kamera, och bilder på barnen är jag lite snål på. Här kommer några hur som helst.

Har under veckan insett att jag aldrig vill ha 11 åringar som inte kan göra frukost eller ta ett glas vatten själv och också att jag är så glad att jag har den usa-familj som jag har, den passar mig perfekt.
Den här "färgen" var ett måste på alla hus på ön. De bara byggs i trä sedan får det slitas till grått, har inte riktigt lyckats ta reda på hur lång tid det tar dock.. Men både sjukhus och mataffär var i samma stil!
Inne i köket i vårt hus, åh jag gillade verkligen huset. Stort, ljust och öppet.


Platsen för huset var dock sisådär, en stooor gravplats på andra sidan vägen. Dock perfekt för promenader med barnen ;)
Lilla E smakar på allt nu för tiden!

Stora fina båtar i hamnen. Åh jag älskar vatten.

Vårt hus från gården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar