fredag 9 juli 2010

Vilken pärs

Sitter just nu o försöker lugna ner mig lite efter en panikartad förmiddag. Skulle stoppa ner veckans lönecheck i plånboken vid tiosnåret och upptäckte att plånboken inte var i väskan, what? Letar genom hela rummet, i soffan, under soffan, under sängen, alla lådor, på bord, på sängen, badrummet.. Everywhere! Ingen panik ännu, kom ju på att jag haft väskan i baksätet och tagit ipoden ur den så den måste ju vara i bilen. När Emma är utanför går jag ut för att checka bilen men den är inte där. NU kommer paniken! What? Var är den? Var på Eclipse med EmmaJ igår kväll och vet precis var jag sist hade plånboken men sen måste den ha legat i väskan. Blir då säker på att den trillat ur då jag tog upp vattenflaskan och har då ingen tjyv hittat den så borde den finnas på lost and found. Jag o Emma far till bion och får gå in i salongen och leta eftersom de inte fått in någon, nähej, ingen där... Jag är ändå hela tiden rätt lugn och känner att den är nånstans. Kommer hem o letar igenom bilen en gång till sedan säger jag till A att den är borta o hur jag ska göra, men tar med mig Emma ner för att leta en sista gång bara. Emma kollar igenom alla ställen jag kollat tidigare och jag kollar mellan sängen. DÄR är den, mellan madrasserna på sängen! Jag kan säga att jag började skratta, jösses alltså! Men den måste ha ramlat ur och lagt sig där för jag hade väskan mitt på sängen. Jag tappar ju ofta bort saker men då vet jag oftast precis var jag lagt dom, denna gång hade jag inte lagt den utan den hade ramlat. Well well, den är tillbaka och jag är lugn igen. Var ändå "bara" amerikanska debitkortet och Ma körkortet. Thank god att den kom tillbaka, det gör det så mycket lättare!

Nu ska jag börja packa lite innan det är dags att hämta barn på camp, de hade förresten en liten föreställning på skolan imorse där de sjöng - gullesnuttar. Packa nu då, vi åker till Nantucket imorn och blir där en vecka. Jag funderar på att lämna datorn hemma faktiskt och bara ta med böcker och korsord, jag har ju trots allt touchen i nödfall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar