tisdag 6 juli 2010

Sweat fest

Nu sitter jag på bussen på väg från NYC. Har varit några väldigt varma men sköna dagar.

Igår kom vi ner vid halv ett och checkade in på hotellet som var riktigt nice - tack! Provade sängarna o kollade tvkanalerna (fick veta att de är vad svenskar gör först på ett hotell nyss? ). Laddade väskan med vatten och strosade 5th ave uppåt, vid central park/ upper east side tog vi oss in på madison o park ist för att kolla in finkvarteren. Där var helt dött, troligen för att det var aldeles för varmt för att promenera ute på gatan. Vi hittade iaf ett hus ägt av svenska fastighetsbyrån eller nå... Köpte med oss met vatten o lite mat o tog oss in i central park där vi hittade skugga under ett träd. Försökte ta igen oss lite o styra nya planer då det var för varmt för att turista på riktigt.. Det blev the T, nej subway, ner till ground zero oxj century21 där jag faktiskt aldrig varit in tidigare! Jag fick två klänningar men de blev en rätt kort sväng för vi var helt slut. Kilade tillbaka till hotellrummet och vilade lite för att då klockan blivit över 9 o vi hoppades det skulle vara lite svalare röra oss mot times sq. Svalare? Nej! Sisådär 34 grader... Fick såklart den där lyckokänslan i times sq och så åt vi middag på bubba gump, de där från forest gump?! Jag borde se den filmen... Hur som helst var maten faktiskt jättegod. Jag åt musslor o clams (vad heter de på svenska?) som jag fick i en söt liten gryta med baguette o olja med vitlök på sidan. En god liten drink till det, trevligt sällskap o utsikt över turisterna på times sq. Efteråt satte vi oss på röda trappan o njöt innan vi tog en runda på nyöppnat ascoolt forever 21 i times där jag fick med mig två klännigar o en tshirt. Har just nu på mig en av klänningarna, jag bara älskar den! Modellen är klockren men mönstret måste jag vänja mig vid... Well. Sedan vandrade vi hemåt o somnade fint i våra sängar.

Imorse vaknade vi av att städerskorna tänkte städa kl 9.20, de fick komma tillbaks senare men vi fick en morgontidning iaf. Gjorde oss klara i lugn taky o behövde inte ens dra undan gardinen o kolla om de var fint väder.. Sweat fest sa de på nyheterna o i tidningen stod om att de skulle hålla bibliotek o dyl öppna o ac:ade så folk kunde komma in o svalka sig. Vår plan o önskan för dagen var stros i soho o the village men de var ju inte att tänka på. Tog färjan över till staten island förbi frihetsgudinnan ihopp om att de skulle fläkta lite men icke. Sedan höll vi oss kring 34th innan jag hämtade väskan o gick till bussen. Vid madison sq garden kryllade det av människor i roliga outfits som väntade på lady gaga som uppträder nu ikväll.

Nu är jag snart hemma i Boston o då väntar tre dagar jobb i värmen innan vi far på familjesemester en vecka till nantucket. Det ser jag faktiskt framemot förutom att jag förlorar en veckas umgänge med fina vänner som lämnar mig snart. Well det var några ord om min lilla semester i NY. Hoppas ni mår bra.

1 kommentar:

  1. Ingen kändis i NYC?
    Vi borde göra något snart! Men jobbar tyvärr på fredag.!

    SvaraRadera