lördag 17 juli 2010

Antucket - Sunday

Resan ut blev lite spännande, allt flöt på fint tills vi kom till hyannis där båten skulle gå från. D tyckte de var bra ide att tanka innan vi for över till ön så in på bensinstationen, där står en tjej med punka o byter däck. Pang psssss så har vi kört på höga vassa trottoarkanten! De bytte däck lite snabbt medan vi hade picnic o kollade på bilar. Vi hann precis med den båt vi tänkt o kom över. Huset är jättefint och galet stort- tror det är 8 sovrum inredda om jag räknar rätt sen är det två stora loftvåningar utan sängar också..

Igår var det mulet på morgonen och vi for runt i kollade lite, åh det är så fint här! Alla hus är grå trä i olika storlekar, det är grönt och sand everywhere. Dagen turned in to en solig dag så vi drog till beachen, stora vågor o mycket surfare!

På kvällen skulle föräldrarna ut o äta o jag var hemma, bebis somnade snällt vid 8 men när jag tänkte lägga twinsen kom andra familjens 9 aring upp o chippade efter andan o grät - han hade slagit tån i sängen! Var ett rejält skärsår mellan tårna o lite skrapsår o uppkörd nagel på lilltån, massor av blod! 11 åringen hispade såklart o tyckte de va aldeles för farligt o läskigt så småttingarna fick leka i hallen ;) försökte lugna ner o trösta o komma på vad jag borde göra, vi är trots allt i usa! Äh de såg inte sååå farligt ut så jag skickade 13 åringen därifrån för att hämta tops o bomullstussar för att få henne därifrån för de bara fråga hur ont de gjorde o de gör ju inte saken bättre. Tvättade så gott de gick med vatten o såg till så de inte var nå träflisa där i. Satte på plåster när de var rent o fint o gav han ipoden för att distrahera lite, de två andra var ju dock oroliga så medan jag gick för att lägga småttingarna hann de ringa mamman o berätta. Sen drog jag igång ett parti fia med knuff för att tänka på annat o de funkade fint, vi hann spela ett par ggr innan föräldrarna kom hem två timmar senare än de sagt då de ringde. Jees, barn kan verkligen hetsa upp varandra. Slutet gott allting gott, mamman tackade o tyckte jag gjort ett bra jobb, tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar