lördag 21 augusti 2010

All or nothing

Här sitter jag en lördagkväll, har precis rensat ur min låda med viktiga och en hel del mindre viktiga papper och hittat en hel del gamla godbitar och kastat massa skit. Innan det har jag sett på Diego med kidsen och nattat dom för att sedan äta middag och se på 17 again. Vilken lördagkväll! Jag har galen huvudvärk och piller vill inte alls hjälpa så vad gör man. Just nu lyssnar jag på New shoes & Homecoming och gör mest ingenting förutom det, funderar på att sova snart för att orka upp på Step eller Body pump imorgon.

I torsdags skaffade jag äntligen medlemsskap på Healthworks igen och kl 10 imorse var jag där för att börja det nya livet, bara det alltså. Gymet kl 10 en lördagmorgon! Jag körde ett pass Zumba och bara log mest hela tiden. Åh vad jag älskar mitt gym! Överdrivet? Well.. Under passet får jag små flashbacks mest hela tiden och får nån konstig känsla av att det kommer vara iskallt ute då jag är klar, sådär skönt iskallt med sol som skiner, så som det var när jag och Sandra tränade i vintras/våras?! Det var det såklart inte utan 25 grader och sol... Hur som så är Healthworks from nu mitt andra, eh tredje, eh femte (?) hem. Man kommer dit, checkar in sig och får en handduk. Stoppar sakerna i ett skåp och kilar upp där gym o träningssalar är. Efter passet poppar man in till dushrummet som luktar eukalyptus då det finns en sån bastu, det finns också en ångbastu och så en bubbelpool stor som ett svenskt kök eller nå. Duscharna är i ett eget bås med dörr i ett stort rum med många bås, där finns kiwi schampo, ginger balsam och aloe vera tvål. Efteråt finns lotion, qtips, hårblåsar och lugn relaxerande klassisk musik. Jösses vad jag har saknat'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar