söndag 29 augusti 2010

Summer's here to stay!

Idag har vi haft galen värme igen fast ändå behagligt om man inte låg i solen och pressade, vilket jag såklart försökte med.. Det sägs att humiditeten ska komma tillbaka denna vecka också, jag gillar som det är nu, varmt men "luftigt", en hel del skönare än vad vi hade i juli men Nej, jag klagar inte! Har hört att ni fått höst i Sweden? ;)

Jag var uppe 10 och bakade en fejkostkaka och la mig ute i solen medan den gräddades. Svettades som en gris och höll nästan på att ge upp efter en kvart, så galet het sol! Kom in och såg att det var 33 grader i skuggan o så man kan ju undra hur mycket mer solen värmer upp. Kom på snillet att ha en stor handduk med massa is i att svalka mig med iaf så jag stod ut två timmar i solen med is på huvudet, jag läser The lost symbol av Dan Brown och den är så ruskigt bra så det är svårt att sluta också... När det fick vara nog ramlade jag in på gymmet och körde bara 25 minuter crosstrainer och sedan några bosu situps. Det blev en lite slapp träningshelg men det går bra ändå. Jag har tvättat och bytt sängkläder och handdukar idag, kört med klorin så nu är de lite vitare också, ska snart gå o lägga mig i nybäddad säng, bland det bästa som finns!

Var på clustermeeting i eftermiddag och det var faktiskt riktigt trevligt! Jag har varit lite klen att gå på dom mötena på sistone, jag har ju haft mina vänner och haft så mycket för mig att jag helt enkelt inte haft tid men nu så... Hade två nya tjejer med mig i bilen dit, Birte och Josefine från Germany sen var det väl en sex till tyskor där plus att vår lcc är tysk med, så svävar jag in och alla blir tvungnga att prata english - tada! Jag hade med mig ostkakan och alla hade mig sig något, vi åt och pratade ute på altanen i några timmar och det finns faktiskt en del trevliga tjejer där, man kanske skulle satsa på tyskorna igen ;) Appropå Tyskland så har jag lite glada nyheter snart. Har också hunnit med några samtal o skypeningar med Sverige idag, häärligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar