måndag 30 augusti 2010

Grattis Papi!

Ringde nyss och grattade min käre far som fyller år idag, hade jag varit hemma hade jag bakat god tårta! Men jag tror alla ska få komma på försenat tårtkalas i mars när jag är hemma.
Har också nyss vikt tvätt och kom då på att jag vill sortera ut alla mina kläder för där finns en hel del som aldrig använts som kan flytta in i en väska och göra mer plats i byrå och garderob, så nu tänkte jag bara vräka ut allt ur lådorna så blir jag så illa tvungen att styra upp det! Ni känner väl till det gamla ordspråket? "När Malin städar blir det stökigt" ?

Trots att jag känner mig väldigt oaktiv idag har jag ändå lyckats ta tag i lite saker som behövdes göras. Jag har packat ihop två skokartonger plus ett brev till Sverige så snart får tre lyckliga själar post från Amerikat. Styrde också upp MassBay och har anmält mig till mina sista 3 credits sedan är jag klar. Det blir tre lördagar av skola och en weekend i Kanada igen, denna gång Niagara fallen och det blir nog tipptopp! Promenerade också till banken och satte in förra veckans lön på kontot. Vi har väl en 35 grader varmt ute idag så promenade var ingen höjdare, lite duktigt att gå istf att ta bilen iaf ;) Haha. Amerika you know! Nu ska jag stöka till detta någorlunda välstädade rum innan jag börjar jobba om 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar