lördag 21 augusti 2010

New Hampshire

Fredag den 13/8- onsdag 18/8 befann vi oss i staten norr om Massachusetts, New Hampshire, först i New London hos HD's mamma fre-mån. Där var också HD's syster med man och två söner som egentligen bor på västkusten, i närheten av Seattle skulle jag säga. Där var också HD's bror med fru och två söner, plus HD's andra bror utan familj. Vi hade några trevliga och sköna dagar på strand och barnen hade kalaskul med kusinerna.

På måndagen åkte vi en timma bil till Lake W där HD's vän har sitt underbara hus och jag bara älskar den platsen. Som på en udde på en ö i en stor sjö. Där har han två hus och denna gång bodde vi faktiskt i stora huset med dom, han har en dott på 5 år och det var dom vi var till Florida med också. Hur som, där bara softade vi, badade, fiskade, byggde sandslott, åkte jetskis, badade hottub, åt mat och mina treåringar åkte vattenskidor. Hur coolt? Impad? Jag är sjukt stolt, W och L åkte vattenskidor helt själva! En grym uppfinning som Tess tränat på innan hon nu som femåring står på riktiga vattenskidor. Det är som en sån flytring typ fast det ser ut som vattenskidor, fast i ring material, och mellan skidorna är det som en lutande stol som man kan "sitta på" för att lära sig hålla balansen, sen kan man också ställa sig upp vilket L såklart gjorde på en gång och även W efter ett tag. Riktigt coolt. Jag ägnade mycket tid till att lyssna på "The lost symbol" av Dan Brown och jag kan varmt rekomendera den, har inte hunnit klart ännu men den är väldigt bra. Det var väl det om den lilla trippen och jag knäppte inte många kort men här kommer två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar