torsdag 5 augusti 2010

Mysdag med kidsen

När jag ändå bloggbombar så måste jag bara säga att jag och barnens haft en toppdag idag. Det har varit helt galet humid här idag, säkert 5000 % eller nå, varmt så ni kan inte ens förstå. Man står stilla och har ett lager svett över hela kroppen, unegfär för att vara äcklig. Well well, det var inte soligt men som sagt varmt så sedan bebis lagt sig för en nap packade jag picnic, barnen och sandleksakerna i bilen för att fara mot stranden, precis då vi gick ut till bilen börade det regna. Äh, blött som blött tänkte jag o blöt sand gör säkert jättebra sandslott, bara det inte åskar... Vi kom till stranden o var så gott som ensamma, typ tre till barnfamiljer. Himlen började spricka upp och solen kikade fram emellanåt, jag låg på en filt och barnen grävde och sprang som tokar upp och i vattnet och hade helt galet roligt. Sedan tog jag storspaden och gjorde världens största sandslott med vallgrav, det var typ 1.5 meter i diameter (aah, jag har ingen aning om ifall daimeter är hela eller halva cirkeln? hur som helst, stort!) sedan fyllde de vallgraven med vatten och lekte lekte lekte, vi badade lite då vi blev för sandiga och fikade lunch när vi var hungriga.

När vi kände oss nöjda for vi mot Dedham och cinema deluxe där de visade Toy story 3 kl 1.50 och där satt vi då med 3d brillor och popcorn i högsta hugg. Jag hade Lila i knä och Will är ju liten som en fluglort så han satt ihopvikt på stolen brevid, ungefär. Haha, han är ju så lätt så stolen känner inte att han sitter där så den fälls ju ihop :) Jag älskade filmen och tyckte den var sjukt rolig, barnen gillade den med och det bästa var såklart att de sa "Get out of my but" - rumpa, hur kul som helst! Påväg hem slocknade båda två och fem minuter hemifrån bröt ovädret loss, blixten var precis ovanför och ärligt talat är det nog det värsta regn jag sett någonsin och då har det regnat rätt redigt tidigare med... Det var sjöar överallt och blixtrade och knallade helt galet. Barnen dom sov... trots ovädret var det galet varmt så jag o W tog en dusch för att svalka oss lite. Hur som helst, toppdag! Nu sitter jag och ser på Ace of cakes där dom ikväll ska göra en Boston pops cake, har ni sett tårtorna dom gör där någon gång? Herregud! Läser ni detta så har jag lagt ut två till inlägg idag, med en del bilder, bara så ni vet!

1 kommentar: