tisdag 31 augusti 2010

Canobie lake park

Jag och barnen har haft en riktig toppdag på Canobie lake park, ja nästan en sån topp 3 dag! Vi for hemifrån vid tio och efter att ha hittat lite trafik kom vi fram fem minuter innan parken öppnade kl 11. Canobie lake park är en park vid en sjö, en park full av rides, åkattraktioner, eeh, karuseller! Flygplan, rollercoasters, båtar, tåg, bilar, frittfall ja kind of everything. Där fanns också ett "litet" vattenland som en ö med broar och klätterställen och kanske 8 rutchbanor i olika storlekar, W åkte den minsta säkert 30 gånger. Jag och L kanske 10... Det var så galet perfekt för mina twins, ingen kö och de kunde åka igen och igen och igen. Vi åt massor av glass och åkte massor av karuseller, de körde krockbilar, flygplan, bilar, båtar, brandbilar, helikoptrar, hästar och grävbilar. Jag åkte med i luftballonger, jeepar och så åkte vi en rollercoaster tillsammans, Lila skrattade sig igenom hela och W var lite smårädd och den var faktiskt rätt annorlunda. Det var som en caterpillar som vi satt i och när den började åka hissades ett grönt tak över som en kokong och så satt man innuti där medan den gick. Vad mer? Vi spelade spel och vann lite priser, åt ännu mera glass och åkte en sista karusell några gånger. Efter 4 timmar i 37 gradig värme satte vi oss i bilen efter lite italian ice och barnen sov efter tre minuter. Sjukt lyckad dag med glada barn och glad aupair!
Yes box, värme och fuktigt igen och nästan 100 grader! Ska väl bli samma väder imorgon så jag röstar för TCC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar