lördag 12 maj 2007

Eurovision SONG contest...?

SONG? Kan någon nynna eller sjunga på låten som vann schlager för mig är du snäll? Inte det? Näe, precis, trodde väl det. HUR kunde detta hända? Jag har inte den blekaste om hur den går, Vitryssland, Finland och Turkiet kan jag däremot sjunga för er om ni vill. Okej detta var väl det värsta som kunde hända, vad som hellst utom Serbien fick vinna sa jag. Tom Ukraina! Att vi skulle få kvala nästa år kände jag då jag vaknade imorse. Kan inte förklara varför men jag var stupis på det hela dagen! Men vad gör det egentligen? Det är Melodifestivalen, när vi i Sverige väljer ut låten till ESC som det är bäst, det är då man kan åka o kolla o tycka till och ha något att säga till om. Detta är bara kattpiss. Serbien alltså?

Visst, alla snackar om öst mot väst. Och jo, det är så det har blivit. Men det är inte bara för att "vara snäll" utan det handlar faktiskt om olika kulturer som det så fint heter, olika stilar och tycken. Bara det att "där borta" finns så många fler små länder som har precis lika mycket att säga till om som de länder som är så mycket större. Och de gillar ungefär samma stil precis som man ser att "vi" gillar samma stil. Så det är ju såhär det blir! Så, vad kan man göra åt det? Tja, det har jag inte kommit på riktigt än men det ska nog gå att lösa, jag får återkomma :P Em hade ett bra förslag men njaa..! haha.

Serbien har stora problem med den organiserade brottsligheten som anses vara en av världens största procentuellt sett ur antalet innevånare i landet. Maffian har ett hårt grepp om ekonomin och har under årtionden präglat politiken i landet. (Wikipedia)

Jag och Em har en teori om att vi kanske ska "offra" någon vi inte är så rädd om från Sverige nästa år, vågar inte nämna några namn här men vi har några förslag... ;P

Ja nu ska jag försöka smälta detta o lyssna på några låtar som faktiskt var "bra"! Förresten är Grekland bokat nu! Kos en vecka, 16-23 augusti! Oihiii Fem Flickor, kan det bli bättre? Där kanske vi får dansa till Grekland - Turkiet som hade ... eh, samma låt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar