måndag 21 maj 2007

För vi har pluggat färdigt...

...och skolan den är slut och sommarlovet börjar om bara nån minut...

Skolavslutningsvibbar. Tänk att det är två år sedan vi tog studenten! För två år sedan var jag i Alanya just idag.. Undra vad vi gjorde nu? Ja men iallafall. Har varit på universitetet (man får inte säga skolan) idag och kollat på film, Elina- som om jag inte fanns, och man blir så arg! Hemska lärare, hemska förr i tiden - Hurra framtiden! ;) Lite gruppdiskussion och lite klassrumsdiskussion, jag gillar läraren, trots att vi bara är tre förskollärare i kursen så försöker han verkligen rikta sig mot oss ibland också, det är bra, det får oss att känna oss viktiga också! För det är inte vanligt att läraren försöker hjälpa oss på traven i omvandlandet av tankegångarna från skola till förskola, det får vi fixa själva. På onsdag ska vi se en till film innan jag o Em tar bussen till Söderhamn. Imorn är vi helledig hela dagen, packad o klar, färdigpluggad, städat.. ja, finns ingenting kvar att göra? Idag tog vi en sväng ner på stan då vi slutat, underbart väder, riktigt varmt! Inte ens den där isande vinden alltså... WOW! Men fick mejl från Spanien idag, +26 och sol... Vadå, det har väl nästna vi med? ;P Jovars, såg på termometern nu att vi har 20 grader, helt otroligt!!! Men det är väl lite skillnad på luften ändå kan jag tro. Ja men var började jag? Jo, film idag, sommarlov snart, inget kvar att göra förutom ett seminarium på 2 timmar och en film att se, Jiho!

Vad som händer imorn är en enda stor gåta, en helt tom dag?!?! Holy alltså... Ikväll ska jag kila till Ålidhem o spela frågesport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar