onsdag 10 december 2008

10 december

Så var vi här igen och det har gått ett år. 10 december, den 344:e dagen på året och med 21 dagar kvar till nästa. Men så är det också MALIN-dagen, och har så varit sedan 1901, kan ni förstå! Det är inte konstigt att det flaggas för oss just idag. Det här är dagen då Mississippi år 1817 blev den 20:e delstaten i USA, då FN år 1948 antar deklarationen för mänskliga rättigheter och då Christer Fuglesang år 2006 blir den förste svensken i rymden. Minns jag inte helt tokigt så sändes det ifjol på ett roligt sätt från Nobelfesten men i år är det traditionellt, tal, procession, klänningar, mat... Det kanske tar sig tills dansen kommer igång!

Ikväll har jag fått skinkmacka hos mina vänner, gud så gott! Själv bidrog jag med några skorpor. . . Faktiskt helt nybakade och jag tror nog inte de var helt tokiga för båda två åt och var glada! Jo för ni förstår jag har bakat skorpor idag. Man kan tro att jag har gjort väldigt stora skorpor då det inte ser ut att få plats så många i burken, men nej det är bara en väldigt liten burk.. Men i brist på annat så fick det bli många burkar! Och den här var finast ;)
Man skulle kunna säga att idag är en bra dag, vi hade opponering/70% seminarium och gick därifrån med raka ryggar och ett litet leende på läpparna. Ofta kan tiden efter ett sånt seminarium vara rätt tungt men inte idag, så ruskigt skönt! Nu har vi en del arbete framför oss men siktar på att vara "klar" 19:e. Upp ska vi med det den 14:e, där med basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar