onsdag 3 december 2008

Poppis på en torsdag?

Tre ställen har nu ringt och frågat om jag kan jobba imorgon. Kan bli svårt att dela på mig så jag har snällt fått sagt nej tyvärr.. Först till kvar är vad som gäller och just torsdagen har jag varit inbokad på i flera veckor. Är inte det lite typiskt också? En dag är jag upptagen och det är såklart då alla behöver mig. Undra om det händer något speciellt imorn så att alla förskollärare ska bort eller nå? Nja... Men men, några timmar en torsdag är bättre än inget alls, även om de här timmarna var de med minst timmar så var det ju dit jag lovat mig först. Ska aldeles snart fara iväg och jobba eftermiddagen nu också.

Med den diciplin jag har så steg jag upp strax efter åtta idag och satte igång med pluggandet. Jag har skrivit och skrivit hela förmiddagen men det känns som jag ändå inte kommer nån vars. Eller jo, det gör jag, men det tar så mycket längre tid än man tror. Alla dessa små små ändringar för att allt ska bli perfekt. Perfekt känns ändå rätt långt bort nu men jag sliter på, vissa saker är större och vissa mindre. Näe, jag ska pipa iväg nu.. Hej!

1 kommentar:

  1. Ojdå, Malla. Du verkar verkligen poppis :) Jag har sagt ifrån mig allt vad jobb innebär tills jag är klar med mina jävla skolarbeten.. Pust!
    Nejdå, jag gillar färgerna. De är ju julfärger :) Och lilla tomten gillar jag hihi
    Absolut! Gå och lägg önskelistan på lådan, så ska du se att du kommer att få en bok eller två i julklapp :)

    Kram

    SvaraRadera