måndag 8 december 2008

En sån dag

Började dagen piggt, lugnt och fint med att promenera till universitetet för att tigga en referens och för att skriva ut uppsatsen jag ska opponera på. Behövde fylla på mitt utskriftskonto men tji de hade bara öppet mellan 13-14 så det gick inte. Ingen fara skedd, jag for ner på stan så längen och shoppade lite. Hittade mycket fint idag! Träffade på Anna och lillkusin också, hon hade blivit stor! Strax före ett tog jag mig tillbaka till universitetet, hämtade mitt påskrivna papper och skulle fylla på utskrifterna. Nähe, där tog dom inte kort! Och mitt kort fungerar inget vidare just nu så nå pengar fick jag inte i uttagningsapparaten, och alla kiosker, affärer och caféer på hela campus vägrade lämna ut nå pengar till mig just idag. Jippi, vad gör man? Jo, springer hem till affären på ålidhem såklart, vad annars? Där fick jag ut mina pengar och kunde rusa tillbaka till universitetet. Kom ihåg att de bara hade öppet mellan 13-14 också... Fick ett påfyllt konto och satte mig vid datorn för att skriva ut; slut på papper i skrivaren! Vad annars? Vilka fyller på papper? Jo dom som hade öppet mellan 13-14, vad var klockan då? 13.59! Allt slutade fint iaf men jag kom hem blöt, kall och trött för ute har det snöregnat. Så nu har jag fått sovit en stund på soffan o kikat på Sex and the city. Nu ska jag fortsätta läsa o opponera. Hoppas ni haft en bra dag!

1 kommentar:

  1. Nej men fy och tvi! Jag hade gett upp för länge sen om min dag var sådär :) Bra kämpat måste jag säga hihi
    Vilken fin bild du tog som presentationsbild, ser ut som en snäll och glad bilvande förskollärare :D
    Det du skrev om att en lärare ska skriva om dig, kan inte din handledare på VFUn göra det då? Den är ju också en sorts lärare, inom skolan. Kanske? :)

    Hoppas allt är bra! Kramar

    SvaraRadera