tisdag 16 december 2008

Busy

Jag gör aldeles för ofta ingenting. Som idag tillexempel, vad gör jag? Ingenting. Fast faktum är ju att jag faktiskt gjort massor, vaknat, somnat om, kollat på tv, gjort frukost, ätit frukost, borstat tänderna och håret, klätt på mig, bäddat sängen, kollat mejlen, skrivit mejl, läst tidningen, letat böcker, bokat om böcker, gått till biblioteket, lämnat tillbaka böcker, lånat bok, gått en liten extra sväng, gått hem, skalat en mandarin, ätit en mandarin, bloggat. Ja ni ser, ingenting är ju massor egentligen! Tänk vad upptagen vissa människor kan vara alltså. Det är ganska skönt att göra "ingenting".

Vet ni vad jag hittade för bok på biblan då? Yes, andra boken i Millenium serien ligger här framför mig nu! Blir perfekt på min sex timmar långa buss och tåg-resa imorgon. Oäh. Vet ni vad jag kom på nu? Jag borde packa, åker klockan fyra imorgon och innan det antar jag att vi ska plugga eftersom vi inte gör det idag. Men, vi överlever nog om vi inte gör det också eftersom vi ligger så förbenat bra till!

Här snöar det nu, det bara vräker ner! Nej nu ljuger jag, det faller sakta o fort om vartannat men det är stora flingor, men bara blött o blött ute. Gud så mycket vettigt jag hade att berätta här just idag. Packlisa ska nog få sätta fart nu, fast jag vet inte vad jag behöver ha med mig eller hur mycket, vet inte än var jag ska fira jul riktigt och inte hur längen jag blir överallt. Förresten ska jag ju hem hit på söndag så nu behöver jag bara kläder och saker för torsdag-söndag, undra vilken väska som är lämpligast? Shit, jag måste hämta ut min tågbiljett också! Ni ser, inte en lugn stund.. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar