måndag 1 december 2008

Papparazzi Malla

Idag när jag i godanro satt här inne och gjorde ingenting så hörde jag något utanför och kikade ut; en brandbil!! Wow... Ingen släckarbil utan en sån bil med en lång kran med en korg som man kan hissa upp folk i. Först hoppade en brandman i och körde upp sig till en balkong där några kom ut, så tror jag att han plockade med sig en från balkongen och så körde dom upp pinnen långt upp i luften ovanför hustaken. Där stod dom o pekade lite och gjorde inte så mycket mer, men de var där uppe ett bra tag. Sen körde de ner och så lämnade han personen på balkongen igen. Sen körde han ner på marken och så kom det ut tre personer, varav två hoppade i korgen med brandmannen och så for de rakt upp i luften igen! Pekade lite, pratade lite (tror jag, jag hörde ju inte...) och se for de ner och alla utom brandmannen hoppade av och vandrade in i huset igen. Brandmannen körde tillbaka korgen till bilen, fällde ihop, hoppade in i bilen och for iväg... Spännande! Men vad gjorde dom egentligen?
Nog om det. Annars idag då? Nja, gick till universitetet på förmiddagen och hämtade kuvertet med förra kursen, satt i datasalen och scannade in lite grejer och så skrev jag ut hela vårt arbete, det är några sidor nu! Då var jag redo för morgondagen då, eller? Ush jag är sådär läskigt nervös igen, kommer väl vara så till den dagen detta blir godkänt. Efter det, när det väl händer, om det händer.. Ska jag inte plugga på ett bra tag, nej, jag har verkligen bestämt mig för det nu. Jag mår inte bra av oron hela tiden! Det är inte jag att gå runt och oroa mig, jag har ju inställningen "det löser sig.." Vad har hänt med det? Jag riktigt längtar efter att få jobba nu, det är så roligt!!! Jag känner mig tvärredo! Eller? :)
Annars har jag inte gjort många knop idag, det är rätt skönt att göra ingenting för det var så länge sedan, men nu är jag less på det! Hur ska jag överleva resten av veckan? Jag känner mig som världens ensammaste, någon som vill åka till Ume o julshoppa i helgen kanske? Tog en prommis på kvällskvisten men det är så slaskigt och halt så det var inte det lättaste.
Igår slog jag in klappar och drack glögg som sagt, jag gillar att slå in klappar! Ska nog köpa mycket smågrejer så det blir fler paket än stora dyra.. Kanske jag ska ta en sväng med klappshoppning imorn så har jag några fler att slå in sen. Det var väl vad jag hade att säga för nu, plus lite till.. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar