onsdag 31 december 2008

En sista dag och en sista rad

Tidigare idag när jag var ute och gick kom jag såklart förbi pulkabacken och den var full av människor, då kom jag att tänka på när vi firade in det nya året för kanske 5-6 år sedan med att åka sönder pulkor och leka blåsa/pussa kortleken hela kvällen. Det var tider det... Nu sitter jag här med nymålade naglar då jag tänkte snitsa till det lite ikväll men insåg nyss att jag inte vet vilken färg som passar till mina blåa klänning. Det kanske får bli svart klänning ändå? Jag sitter i den just nu för att se hur det går. Jag tror det blir den blåa!

Så ringde hon med beskedet idag också om att det inte var jag som fick jobbet efter den intervju jag var på. Det visste jag ju men hon la fram det på ett bra sätt tycker jag. Det fick mig att känna mig bra på något vis. Haha, bra att få något positivt av att inte bli vald? Det kanske har vänt nu...

Just nu är det jag och Håkan här hemma som försöker göra något med mig. Klockan fem ska jag vara borta och fira in nya året med kära vänner. Fem par och så jag. Äh, jag ska inte vara bitter, jag har mig själv att skylla och jag tror det skulle komma en till ensam själ. :P Det blir säkerligen toppen som alltid annars med god mat trevliga människor och så vankas det visst roliga lekar med! Och Värdparet har ju den ultimala altanen/balkongen för en nyårsskål där vi kommer se hela stans fyrverkerier ut över vattnet!

Gott Nytt År till Dig som läser!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år till dig också Malla! :)
    Jag tror att ditt 2009 kommer att bli kanonbra! Du hittar nog det jobb som passar dig bäst - i Sverige eller i USA! :)
    Jag försöker att höra av mig sen.
    Kramar!

    SvaraRadera