lördag 27 december 2008

Julkul 2008

Så var julen över för i år, 2008. Snart är året slut också, det tar vi en annan gång. Julafton var en bra dag, frukost och klappar hos pappan först och sedan var vi hemma i mammans hus alla ”syskonen” hela kvällen. Åt god julmat, öppnade klappar och spelade julklapps Wii:et: ”Nu kan Wii gumpa, så blir det en fastare rumpa”. På juldagen sedan återtog vi lite grann av en tradition. Ska jag berätta om mina starkaste julminnen från då jag var yngre? Det är faktiskt juldagen jag minns mest, i många många år hade vi som tradition att träffas hela släkten på Haneborg och bada och sedan fara till mormor och morfar hela släkten och äta julmaten. Det där la dom ner för några år sedan nu vilket jag var måttligt arg över! I år var vi ner på Oden och fick oss ett litet julbad iaf, inte hela släkten och inte hela dagen, men ren det blev jag. På juldagskvällen (?) var jag på fest hos Viktor och Ida, det var roligt, riktigt roligt faktiskt. Kvällen började lugnt med en festsminkning av en make up artist och slutade lugnt med en finmiddag med trevligt sällskap. Sent, lite för sent, har jag känt av både idag och igår. Där emellan bjöds god dryck, trevligt sällskap, roliga stunder, massor av dans och så ett besök på akuten. En väldigt fin kväll överlag sådär, trots att den mestadels inte spenderades med någon av de ”klassiska” vännerna. Tur det går att ha roligt utan dem med, fast det är inte det lättaste, dom är ju bäst ;P Nej många små vänner här och där är ju fint ändå. Nu ser jag framemot en trevlig kväll med vänner och Körslaget (Heja Bollnäs!) ikväll. Sen har vi nyårsafton om några dagar och jag ska väl slänga iväg en anmälan till det genom att betala en slant snart.

Idag har jag hittat en nyårsklänning, det blev inte riktigt den blåsa jag hade i tankarna men det är så gott som omöjligt i dagsläget så man får ta vad det blir. Hoppas jag är välkommen ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar