söndag 7 december 2008

Ansökningsprocess eller vad?

Hur går det med det där att bli aupair då? Kanske någon undrar... Det undrar då jag men jag kan säga att just nu känns det som att det inte händer mycket alls. Någon skulle ringa mig förra veckan för att gå igenom ansökan men något samtal fick jag inte.. Hade ett missat samtal från 08 på fredagen men inget lämnat medelande och inget nytt försök så. Får väl hoppas någon ringer denna vecka? Jag tänkte också höra om jag skulle satsa på att bli en Aupair Extraordinaire. För att bli det ska man ha gått barn och fritidsprogrammet, vilket jag gjort + att jag är förskollärare vilket egentligen gör mig överutbildad ;P Probelmet är dock att man ska ha ett papper ifyllt från en lärare och lärare som känner mig är det rätt dåligt med från uninversitetets sida... När man byter kurs var 10:e vecka är det inte särskilt lätt, man kanske har en handledare som lär känna en någorlunda men sen byts man bort och det kommer nya studenter. Ska gå occh försöka flirta till mig några ord imorgon ändå hade jag tänkt. Man får ca 50 dollar mer i veckan vilket är en del, och så ska det väl vara en "bättre erfarenhet". Anledningen till att de inte hör av sig till mig längre kanske är att jag inte kan åka förns i februari, de kanske tycker det är för långt bort? Eller så är det något annat fel helt enkelt.. Well, hoppas nån hör av sig snart o uppdaterar mig om läget. Kanske har de kommit på att jag inte får åka? Isf skulle jag faktiskt bli väldigt ledsen. Bilden här nedanför fick bli min presentationsbild iaf, svårt det där med. Äh, det löser sig nog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar