onsdag 24 juni 2009

Duck tour och mammabesök

Jag har en mamma här på besök just nu och det är inte dåligt alls. Idag har vi gjort Boston lite, man kan inte sitta inne och gräva ner sig "bara för att det regnar". Det har nog regnat i fem veckor nu snart, två dagar sol på hela tiden? Imorn väntar en soldag men sen är regnet tillbaka. Hallå? Boston var det ja.. Vi fick biljetter till den berömda och omtalade Duck touren imorse och visst var det bra, intressant och roligt men ni vet när alla pratar om något och man förmodligen har lite för höga förväntningar? Det kändes lite så... Efter turistturen promenerade jag mamma genom de kvarter jag känner till, upp genom Public garden och Boston common, vidare Tremont st och "shoppinggatan" brevid till vi kom till Quincy market och Fenuil hall, kommer ni ihåg då kungen var här? Det var där han var! Så nu har mamman sett lite av Boston med.

Har jobbat ikväll, vi tog med barnen till mallet, lekte lite, åkte rulltrappa hela vägen upp och åt middag. Mysungar mot kvällningen och en trevlig jobbardag. Är det inte lite skickligt att åka rulltrappa med två tvååringar? Dessutom i världens minsta rulltrappa. Tänk i höst då jag ska ha en bebis plus tvillingarna... Wow! Kanske säkrast att ta hissen då. Imorgon ska jag lämna mina småttingar på camp för första gången, man kan antingen gå in med dom och hämta dom eller så kan man, lyssna nu noga: Live drop off and pick up! Med tvååringar! Alltså man kör in, någon kommer ut och hämtar barnen direkt ur bilen och man kör iväg.. På upphämtning kör man in och någon sätter barnen i bilen, spänner fast dem och man kör iväg... Only in amerikat! Eller?

Nu har jag invigt mamman i Sex and the city and she's addicted! ;P Hon måste ju få lite försmak på Manhattan dit det bär av på söndag..

Och kom ihåg, det finns inga dödliga våtservetter!

1 kommentar:

  1. Bra... jag har Sex and the City boxen så då kan mamma o jag kolla tillsammans sen ;-)
    Det låter som ni har det bra trots regnet men hoppas ni får lite sol på er ni oxå.
    Kram

    SvaraRadera