söndag 14 juni 2009

Spontana lördagskvällar är de bästa

Vet inte vad jag ska skriva för att det inte ska låta konstigt. Egentligen borde jag kanske inte berätta något alls men det har jag lite svårt för.

Efter en inställd båtresa hade vi en öppen helg, solen visade sig äntligen efter en vecka så valet blev ganska enkelt; poolen. Jag och E ensamma utan barn, det händer inte ofta men när det väl händer så är det kanon. Vattnet var lite kallt men solen varm, jag var fast i Flickan som lekte med elden och hade en bra dag. Lite spontant bestämde vi oss för att åka till Cape cod på kvällen, nej vänta, inte cape cod, Back bay? Nej Marina bay var det ju! Det visade sig vara ett lyckat val... Strosade runt lite på boardwalken, hittade ett gäng skottar iklädda kilt som var duktiga på säckpipa och kikade på lite folk innan vi gick in på ett ställe som var väldigt annorlunda, och häfftigt, fick såndär utomlandskänsla ni vet? Nattklubben eller vad man ska kalla det var utomhus, med beachvolleyplan, såndär tjur, sand, palmer, tält, pyramidformad stort dansgolv, solsoffor, strandbord och låg precis vid havet. Ja, lite annorlunda. Vi träffade trevligt folk, drack lite drinkar och provade tom tjuren! Jag fixade hela 8 sek, hon jag var med bara 2, kvällens rekord var på 28! Det kan visst vara rätt svårt att hålla koll på bokstäverna i svenska namn så vi gick under gårdagskvällen under pseudonymen Alvejn och Marliyn, det funkar ju det med om man själv har svårt med uttalet av de amerikanska namnen. Kvällen slutade med en rätt lång bilresa i ösregn som tog oss till New Hampshires djupaste skogar innan vi styrde kosan hem mot Massachusetts och var hemma ett bra tag efter läggdags. En väldigt lyckad kväll och vi kom hem levande tillslut!

Idag överraksade jag mig själv med att sova till halv tolv vilket troligen var behövligt. Efter det var det storstädning här hemma så nu är det rent och fint, alla kläder är tvättade och sängkläder bytta. Gött att lägga sig ikväll. Har jobbat några timmar nu på eftermiddagen och snart kommer E över med en pizza. Mumma!

1 kommentar: