måndag 8 juni 2009

En vecka som au pair - The real story: måndag

Vaknar klockan åtta men ledig dag och kan lata mig i sängen med Flickan som lekte med elden, blir dock långtråkigt vid nio så datorn åker på. Tar en promenad till posten för att skicka iväg ett brev och sedan hem för lite vila. Möter upp glada barn utomhus vid 11.30 och hör att grannarna är ute. Går ner och ser efter vad de har för sig. Stanna på lunch? Jovisst. Såg deras lekrum för första gången idag, jag gillar vårt men detta - herre jösses! Har tidigare bara varit på entréplanet men nu vandrade vi hela vägen upp till plan fyra... En duktig L kämpar på medan W inte tycker det är lika roligt med trappor... Lite lek och lite lunch senare så stinker båda två och jag tar med dem hem för att byta blöja och sedan är det läggdags för barnen. Själv underhåller jag mig med skvallertidningar och datorn. 3.30 är det dags att väcka utslagna barn men de är inte så pigga på att kliva upp så jag händer i deras fåtölj ett tag och snick-snackar. Vid fyra bestämmer vi oss ändå för att tag i dagen och kilar ner för en kopp mjölk. Eftermiddagen spenderas i lekrummet med att måla med stora tushpennor - måla papper, måla händer, måla munnen, måla näsan... Kladdigt! Hoppas det går bort i badet.... Radion är på och så fort introt spelas till Bom bom pow så börjar W sjunga - de kan sina sånger nu! Igår i bilen började L fint sjunga Womanizer womanizer... Fixar pizza och massor av frukt till middag för att sedan bada barnen. W har sedan några dagar bestämt sig för att det är mysigare att sitta i handduken i knä på mig istället för att bada så det blir ett snabbt dopp för honom, hinner dock få bort all färg, phu! Lämnar av kidsen framför tv:n, byter om och ger mig ut på promenad. Mötte upp E och Nina vid the reservoir, vi motionerade lite för att sedan sätta oss och se på när några spelade baseball. Jag bara älskar att bo här, så mycket människor ute i rörelse. Några som tagit gitarr och trumma och satt sig i parken o latjat, ett gäng spelar fotboll, några ligger och läser, många springer och promenerar. Härligt! Barnens farmor kom ikväll så nu har jag precis avslutat en trevlig middag uppe med familjen, hostdad har hängt med Paul McCartney... Och så har jag blitt inbjuden till en liten tripp till Disneyworld nästa vecka idag också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar