fredag 19 juni 2009

Ensam kvar?

Tackar så jättemycket för alla glada hurrarop!

Veckan har regnat på, fredag nu och det känns skönt. Även om jag jobbar imorgon så är det ändå helg. Den stora festen som var planerad för imorgon med 110 inbjudna gäster har regnat bort, cancellerad idag med kort varsel. Lite trist. Har ikväll varit på clustermeeting och jag har ju påstått nu ett tag att jag kommer bli ensam här då N och E far hem, men idag tog nog priset. På vårt "möte" var vi sju au pairer, alla utom jag fick present och bevis på avklarat år och hejdågrejer. ALLA utom jag far alltså hem inom den närmsta månaden. Mötet var ändå trevligt och det är trist att de far hem då många av dom verkar himla trevliga och bor väldigt nära tydligen. Tur är väl att många av familjerna skaffar nya au pairer som man får ta o lära känna. Många klagar o tycker clustermeetings är tråkigt men jag får nog lov att inte hålla med, jag tycker det är rätt roligt att träffa de där människorna då och då som man inte umgås med hela tiden. Vi fick middag idag, en god sådan, och så lite smått o gott. mycket prat och så. Lite trevligt kvällsumgänge helt enkelt. De flesta lyckas prata på engelska mest hela tiden också, det borde de då de varit här snart ett år men visst är det bekvämt att tala sitt hemspråk, hälften av dom är från Frankrike och hälften från Tyskland, jag är inte jättehaj på något av dom så. Men i juli sörni så kommer det två svenskor till hit så då!

Nu planerar jag faktiskt att sova lite då det vankas skola imorgon. Hoppas alla haft en fin midsommarafton, hur var vädret?

1 kommentar:

  1. midsommarafton var jätte härlig. hade runt +15, var mulet hela dagen innan de klarnade upp och blev solsken på kvällen vid 17 tiden. :)
    skönt att du får sällskap av två svenskor i juli :D

    SvaraRadera