måndag 8 juni 2009

En vecka som au pair - The real story: Söndag

Söndag och schemautdelning, jobbar en sväng 3.30-6.30. Barnens moster vill hitta på något och tar med oss först till djuraffären där vi ser sköldpaddor, fåglar, kaniner, fiskar och annat. Efter det en tur till Cabbots som har väldigt god glass, äter middag och så glass till barnen efter det innan vi beger oss hem. Sätter barnen framför tv'n och hämtar pyjamaser och nattblöjor för att natta dem och sedan lämna över till mamman. Får lönechecken som är höjd denna vecka med orden "Vi tycker du gör ett väldigt bra jobb och är värd lite extra..." Kul kul! Slänger ner kameran i väskan, far till CVS/banken för att posta checken och köpa iste. Kommer ut från banken och ser en kille stå och inspektera min bil noggrant, hoppsan, lämnade väskan i bilen, försöker han stjäla den? Killen går därifrån men jag hämtar för säkerhetsskull väskan innan jag går in på CVS. Då kommer killen tillbaka och studerar igen, jag närmar mig och säger lite fint, "Excuse me, what are you doing?" Det visar sig att han backat in i min bil, min första bilolycka någonsin! Dock inte ett märke på varken min eller hans bil så vi bestämmer oss för att det är lugnt. Då han åker iväg tar jag försäkerhetsskull numret på nummerplåten... Efter det en trevlig kväll hos Nina för att sedan göra tidig natta och informera familjen om min lilla bilaccident. Kan du jobba 11.30-6.30 imorgon? Sure!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar