torsdag 11 juni 2009

En vecka som au pair - The real story: torsdag

Torsdag och start 8.00, käkar frulle med barnen och hänger i köket med hon som städar här ett bra tag innan vi tar tag i dagen. Påklädning, halvgrå halvregnig dag och utomhusklass - långbrallor o myströja för hela slanten. Packar lite snacks och en mugg äppeljuice till barnen innan vi tar på oss regnjackor och stövlar för att hoppa i bilen. Sista classen för i vår, vi pratade om hur djur gömmer sig i naturen. I vår klass med nio barn är det tre tvillingpar, mina är lugna och snälla. Ett par är sjövilda och mamman frågade förra veckan om de alltid var så - "När jag säger till dom att vara det" svarade jag glatt till svar då jag i flera veckor stört mig på att hon har noll pli på sina barn och låter dem springa överallt hela tiden, det är aningen störande för de andra barnen. Barnen fick ett diplom för avslutad kurs. E ringde och bjöd över oss på lunch så vi kom till ett hus där maten stod färdiglagad på bordet, vilken service och så gott! Kokt potatis, kyckling, gräddsås och majs, mumma! L lekte med Es flickor och W höll sig för sig själv, roligt att se hur tjejerna leker. Fick med mig barnen i bilen hem och lyckades hålla dem vakna hela vägen. Hopp i säng för en tupplur och jag passade på att tvätta lite och byta ut deras matstolar. Väckte barnen 3.30 och vi fick en halvtimmas mys i deras rum då jag läste Paddington två gånger om innan vi gick ner och fortsatte dagen. Där väntade mamman och pappan med en överraskning - ryggsäckar! Gissa om barnen blev lyckliga, idolen just nu är Dora med sin backpack och L förvandlades till Dora, vi ritade tom en kart som hon stoppade i ytterfickan. Ja, där sprang de runt med sina ryggor i en timma innan pappan och jag fixade middag som de åt med god aptit. Ingen mat till mig dock för det vankades bättre saker... Slängde W i badet men L fick sin vilja igenom och slapp undran, allt för att spara tid. Kvart i sex var barnen stoppade i pyjamas och överlämnade. Glass glass glass i stora lass lass lass! Scooper bowl i Boston, tog the T in och fick i oss himlans massa glass, av alla märken och smaker. Mina favoriter kom båda från Baskin robbins, black raspberry chip och så Yokers mint icecream. Ben n' jerrys något med oatmeal var heller inte tokig och smakade nästan pepparkaka... Mycket god glass och mycket glass i allmänhet! Avslutade turen till Boston med en sväng på HM där det var stor rea, fick med mig två par shorts och en t-shirt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar