tisdag 9 juni 2009

En vecka som au pair - The real story: tisdag

Börjar 9.30, regn - vad ska vi hitta på? Sing-a-long på bibblan, farsdagspyssel eller yoga på mallet. Det blir yoga och jag packar snabbt in oss i bilen då yogan börjar 10 och det tar ca 25 minuter att köra. W gör fina poser med alla andra femtielva barn medan L mer observerar och kollar läget. Efter det åker vi lite rulltrappa och tar en sväng i lekrummet. Jag tror att alla med barn var på Natick idag, alla. Får lunch på Friendlys och jag blir riktigt stolt över mina artiga barn som både ber om saker med please och tackar snällt. Kyckling, pommes, äpplen och lyx med chokladmjölk för dom, kyckling sandwich till mig. Mumma! Stor glass till dessert och jag hoppas sockerkicken ska hålla dem vaken i bilen hem. W somnar som vanligt men de går ändå fint att lägga då vi kommer hem. Pusta ut för mig själv vid datorn men efter 20 minuter är det livat och värsta party uppe i barnens rum, låter dem vara en timma till men sen ger jag upp. Inget nap idag! Vi åker iväg till ett arts and craft ställe för att göra något till farsdag, efter många försök får jag till två hyffsade små handavtryck på en mugg. Som på precis alla ställen här finns det såklart en liten lekhörna där barnen kan underhålla sig ett tag medan jag skriver lite på muggen och städar upp. Roligt ställe förresten, du kan välja bland massor av olika saker att måla och sedan bränner de dem åt dig. Far hemmåt och strosar runt lite utomhus i duggregnet innan vi går in och lagar middag, laga är att ta i då det mest handlar om att värma. Vi fick matleverans idag, mycket god mat! Badar barnen som vid det laget är rätt griniga pga utebliven nap men det funkar och vi får till en mysstund framför tv:n också. Nina hämtade upp mig strax efter och vi tog en tur till Arsenal, jag fick med mig två par skor hem trots att jag inte hade med mig kontokortet, bra gjort! Hemma igen väntade ett paket från Sweden, tack tack tack tack!

1 kommentar: