onsdag 10 juni 2009

En vecka som au pair - The real story: onsdag

Klockan ringer 7.40 och jag vaknar, nästan. Är verkligen en sån dag då jag helst skulle stannat i sängen. Det går ju inte då jag börjar 8.30, playdate inplanerad iaf! Jag och barnen får i oss lite frukost innan L blir tokig då mami ska gå och jobba, bara ett spel vet jag då hon inte bryr sig nämnvärt egentligen men ja, hon freakade lite. W och jag leker och har kul medan hon får lugna ner sig. Efter ett tag kommer våra vänner Nina och Y och vi spenderar hela förmiddagen i vårt lekrum, W skräller med att sjunga HELA Jason Mrazs - I'm yours.... Inte illa, det är nog rätt musikaliska barn jag har ändå...L får för sig att överträffa det med en trudelutt av Beyonces - All you singel ladies, put your hands up! Nina försöker få gifta sig med min W men se där blev det njet, han är min! Serverar barnen quesadillas och kyckling till lunch och vi får till en liten lässtund innan naptime. Förmiddagen flyter ju på riktigt fint! Ledig mellan 1-5 och tog mig faktiskt iväg på en timmas simning innan nästa arbetspass. Fixade middag, mac n' cheese och här gick det vildt till, cupcake till efterrät, mycket god cupcake som smakade svensk morotskaka. Ett snabbt dopp i badkaret och sedan massor av mys i soffan framför tv'n. Fintar bort dem från tv'n med att vi ska ta medicin, funkar fint då de tycks gilla det.... Några böcker innan läggdags - sjävklart Go Dog, go, allas favoritbok som jag troligen kan utantill både framlänges och baklänges vid detta laget. "Älskar dej" och "natti natti" och några minuter senare kommer A hem och jag är off. Hämtar upp Nina och tar en tur till Marshalls, tror detta är första gången någonsin jag kommer därifrån utan något alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar