tisdag 16 juni 2009

Massachusetts driverlicense

Här sitter en som har klarat den första o skriftliga delen påväg mot ett körkort igen. Tjihoo! Efter en impuls igårkväll började jag läsa igenom manualen och "plugga" till körkort men efter uppmaningar som:

On bright, sunny days, you should always wear sunglasses.

Use your headlights:
• Use your headlights from one-half hour after sunset until one-half hour before sunrise
• In rain, snow, fog, or other inclement weather that makes it hard to see
• Anytime you have trouble seeing other vehicles
• To flash another vehicle to alert the driver to turn on his/her headlights


bestämde jag mig för att det fick bära eller brista. Ögnade igenom de 150 sidorna och for dit idag då jag slutade, tre timmar var jag där, varav jag pratade med en kvinna i ca 10 minuter som knäppte kort och gjorde syntest på mig, sedan var det dags för testet, sju minuter och 22 rätt av 25 senare så var jag klar och redo för körningen. När den blir vet jag inte ännu, behöver öva lite parallell parking först.

3 kommentarer:

  1. shit vad spännande å jobba i usa. Trivs du, hur länge till ska du jobba där, blir du kvar där i framtiden? Många frågor där! :)
    Ha de fint! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Malla!
    Tack så jättemycket för kortet! Det kom idag med posten. Så fint!

    Tobbe blev så ivrig att han öppnade det, för "det stod ju minsann hans namn på kuvertet också" hihi :-D

    Trevlig midsommar! Jag uppdaterar dig sen! :-) Kramar!

    SvaraRadera
  3. tack för svar, låter verkligen jättespännande. ska fortsätta läsa din blogg. Lägg gärna ut fler bilder, hoppas verkligen på att åka till usa nån gång. visst är det väl ganska kallt i boston ändå? Glad midsommar! :)

    SvaraRadera