söndag 16 september 2007

En helg till

I våras räknade jag ju tiden i helger, och upptäckte att det inte finns så många. Nu är jag uppbokad några helger framöver då och då också, men det är ju bara skönt för då märker man att tiden går! Men denna helg då...

I fredags hämtade vi Viktoria på skolan och for till Intersport där jag hittade ett par träningsskor som är väldigt sköna, hoppas dom är lika sköna på träning för där har jag inte provat dom än, kanske får kila iväg till Iksu lite senare idag men jag har en hel del att göra annars med. Skulle behöva fixa boken till mormor, städa lite, tvätta, plugga(!) och göra köttfärssås. Men jag har ju en "fri" dag imorn med då jag kan plugga så gör jag resten idag, mormors grej är nästan prio ett. I fredagskväll gjorde jag paella och sangria och även denna gång blev det kanongott! Så ni kan ju catera mig om ni vill ha det nån dag... ;) Det var ett himla ruskigt väder fredagkväll med regn och blåst och efter den goda sangrian ville ingen köra bil så jag fick sova kvar därute då vädret inte var toppen att prommenixa i. Barnen spökade ner hela övervåningen tillslut och vi fick gå spökvandring där, tror de hade det riktigt skoj faktiskt. På lördagen var vi iväg till godishuset och Theo o Vickan köpte verkligen hur mycket godis som hellst! Svårt att begränsa sig där när det finns så mycket... Sedan ställde vi till och bakade bajstårta, det ni!

På eftermiddagen for vi ut till Annas pappas hus en bit utanför Umeå aldels vid älven, där serverades Bajstårta med kiss på altan. Mumma! Det skulle vara bastuinvigning därute och det var riktigt mysigt byggt för att leka tåg tyckte kidsen... Så där lektes det tåg hela kvällen och ända fram till natten. Jag fick åka till Kina via Italien där vi åt pizza och Grönland där vi jagade Isbjörnar... Till middag åt vi kyckling o pasta och senare på kvällen kräftor o ost, mumma! Jag har ju inte blitt bjuden på nån kräftfest i år. Ska vi slå till med en snart Emma eller är det för sent?
Lille Axel kom med en rolig kommentar igår då de satt och såg på teve och jag läste Aftonbladet.
- Är du vuxen? Frågade han mig
-Vad tycker du? Svarade jag
- Näe..
-Nejmen då är jag inte det!
- Men varför läser du tidningen då?
Det är nog lite svårt att greppa, jag är ju stor men leker ändå med dom, tänk vuxna alltså! Att de aldrig kan leka! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar