onsdag 5 september 2007

Livet är inte alltid käpprätt

Brukar man inte säga att allt går käpprätt som något negativt? Eller används det positivt med? Idag har vi haft första föreläsningen, flum - kan man sammanfatta det med. Hon sa iaf att Livet inte alltid är käpprätt. Läraren var inte helt med och ett tag kändes det som hon skulle bryta ihop helt.. Stackarn. 90-åriga pappan låg hemma och var mycket sjuk förklarade hon så man förstår väl.. Hon tappade bort sig ett par gånger även om jag tror att det berodde på att hon pratade så sakta att hon inte mindes vilket ord hon sa sist! Men annars så.. Det var väl inte så jättegivande vill jag påstå, jag tror att vi gick igenom läroplanen litegrann och pratade om förskolans uppdrag, som sagt så pratade hon så sakta så att jag inte hängde med. Det var pennrace i universum idag iaf, ni vet då dom står med massa gratis pennor, tävlingar och godis ibörjan då det är massa nya människor. Fika fick man också, kaffe och muffins. Jag drack kaffe! När började jag med det? Tja, gratis är gott ;) Men det gick i utan att jag tänkte på det, vilket tok... Har fått basgrupper också och det blir nog bra med denna kurs med, tänkte lägga mig och läsa nu så jag är lite insatt.

Efter föreläsning for jag o Emma ner på stan och kikade på träningsskor och träningskläder. Till henne då... Jag har ju inte fått något csn ännu, men hey, gick in på csn.se nu och vad ser jag: Planerad utbetalning 6/9!!!! Oeihiiiii! Hur grymt är inte detta! Hur ska vi fira ikväll? Jo då, med ett pass core och så en timma Afro efter det. Där kommer ett nytt problem.. Jag är ju hungrig nu då jag inte åt någon lunch innan vi for på stan, träningen börjar 19 och jag är hemma vid 21. Undras om jag hunnit blivit hungrig till 19 om jag äter nu så jag måste äta innan, men samtidigt kommer jag ju vara hungrig efter träningen med.. ojoj vilka problem ;) Nu ska jag vara duktig student och läsa kurslitteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar