söndag 2 september 2007

En helg

Igår var det lördag, jag kikade på friidrott och packade på förmiddagen sedan for vi och hälsade på lilla bebis Edvin. Han var lite större nu än när jag träffade han sist, då var han sisådär 4 dagar och nu en tre månader stor onge. En väldigt snäll och söt unge som först satt hos mig och skrattade och sedan tog en tupplur i famnen också, myspys.

Sedan fick jag för mig att baka, gäller ju att passa på när man har ett stort kök att husera i och så "behöver" man inte äta upp allt själv heller ;) Slog till på en chokladpaj först som jag tänkte ta med på kvällen men det var ingen som var sugen så den for med hem igen och det skadar väl inte! Lillebror gillade den iaf.. och jag då.. Efter pajen hade jag fyra äggvitor kvar att leka med så jag var ju tvungen att göra något med dem med så då blev det en liten silverkaka. När jag ändå stod där i köket och var hungrig så slängde jag ihop maten med, det är ju faktiskt itne så jobbigt att laga mat och jag måste börja träna upp mig igen nu efter två månader utan att ha lagat ett enda mål mat utom patatas puntos (JL's ord för pommesfrites) som jag lagat två gånger till honom. Men dom är jag grym på! Ta några potatisar, skär i lagoma bitar, häll olivolja i stekpannan och fräs på! Haha...
Ja, åt mat med mor o bror igårkväll, det var ett tag sen! Sedan var vi till Vicky och spelade Risk, det såg kört ut för mig ett tag men jag tog mig o var hyfsat nära när Vicky slog till o vann. Idag går bussen mot Umeå kl 13.30, ska bli spännande att se om huset står kvar och om pojkarna är tillbaka. Väskan är packad och tung och full som aldrig förr.

JL äter patatas puntos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar